Elektromobil Renault ZOE - shrnutí recenzí

Zprávy z tisku / novinky

Moderátoři: jirka0007, Pavel

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 126
Registrován: pát 05. lis 2010 15:20:39
Kontaktovat uživatele:

Elektromobil Renault ZOE - shrnutí recenzí

Příspěvek od admin »

Elektromobil Renault ZOE - shrnutí recenzí

Trh s elektromobily u nás stále roste a renault rozhodně nezůstává pozadu. Model ZOE zaujme designem, kvalitou a
výdrží baterie, kterou se zařadil na první příčku ve své kategorii.


Obrázek

Pro značku Renault je ZOE důležitým modelem a zároveň již třetím rokem nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
Celkově bylo prodáno již 100 000 vozů a prodejte stále rostou. V samotné Francii dokonce tvoří více než polovinu prodejů
všech elektromobilů. A ne náhodou.


Design vozu
Auto má poměrně zvláštní a neotřelý design. Futuristické křivky karoserie na první pohled naznačují, že se nejedná o běžné
vozidlo. Ekologickou povahu podtrhuje modrý lak vozidla i modré prvky ve výrazně vystouplých předních i zadních světlech.
Za zmínku stojí i mohutný zadní nárazník a nápadná LED světla.

Tip: Podívejte se na nabídku nového Renault ZOE u autorizovaného prodejce TUkas, sjednejte si zkušební jízdu a vyzkoušejte
všechny přednosti vozu na vlastní kůži.

Ani interiéru vozu není z hlediska designu co vyčítat. Dominuje v něm šedá barva s modrými detaily a nový multimediální systém
R-Link
ovládaný pomocí srozumitelné dotykové obrazovky ve středu palubní desky. Velmi dobře vypadá i zaobleně tvarovaný
volant a TFT displej
spojující tachometr a údaje z palubního počítače.

Jedinou vítkou je zpracování z poměrně tvrdého plastu, který je kromě koženého volantu použit na většině míst v interiéru a
menší zásuvka na straně spolujezdce. Celkové pohodlí cestujících je však vynikající. Sedadla jsou výškově nastavitelná a
kvalitně zpracovaná
.

Obrázek


Jízda a dojezd vozu
Co se týče pocitu ze samotné jízdy, model Renault ZOE mile překvapil pohodlím. Celkově jsou k dispozici dva typy jízdy -
ECo a běžný. V ekonomickém režimu je maximální rychlost omezena na 100 km/h a zrychlení se podstatně omezuje.
Vše je však vykoupené radikálně zvýšeným dojezdem, který v ECO režimu dosahuje až 300 kilometrů.

V klasickém režimu se vůz chová až překvapivě svižně, rychle akceleruje a bez problému dosáhne dálniční rychlosti 130
kilometrů v hodině
. Jedinou nevýhodou poté je rychle klesající dojezd auta z obvyklých 300 kilometrů na zhruba 200.

Podvozek auta je perfektně odpružený a nepocítíte ani větší nerovnosti. Vůz vyniká také odhlučněním kabiny v které i
přes absolutně tichý chod neuslyšíte žádné rušivé zvuky z okolí.

Obrázek

Nabíjení a dojezd vozu

Konektor na nabíjení je v Renaultu ZOE umístěn pod přední značkou, což je sice detail, ale na celkovém vzhledu přidá
mnoho. V rychlonabíjecích stanicích je možné auto nabít pod tři hodiny. V domácí zásuvce čas sice narůstá, ale stále to
není nic hrozného ve srovnání s konkurencí a přihlédnutí k vysokému dojezdu na plné nabití. Právě dojezd je tím, čím
Renault ZOE válcuje konkurenci. V ekologickém režimu bez problému na jedno nabití zvládnete až 300 kilometrů,
což je podstatně více, než nabízí konkurence.

Parametry vozu v číslech
Typ motoru: elektromotor s kruhovým rotorem
Výška/šířka/délka: 1562x1730x4084 mm
Rozvor kol: 2588 mm
Objem zavazadlového prostoru: 338 l
Hmotnost: 1966 kg
Maximální rychlost: 135 km/h
Zrychlení z 0 na 100: 13,2 s
Doba nabíjení z domácí zásuvky: 25 h
Nabíjení ze zásuvky Green-up: 16 h
Maximální dojezd: 300 km

Plusy a mínusy
+ Nejlepší dojezd ze všech elektromobilů
+ Futuristický design vozu
+ Minimální náklady na provoz

- Doba nabíjení z klasické zásuvky
- Cena v porovnání s konkurencí
Přílohy
rz2.jpg
(170.35 KiB) Zatím ještě nestaženo

Odpovědět