Elektromobil Renault ZOE - shrnutí recenzí
Trh s elektromobily u nás stále roste a renault rozhodně nezůstává pozadu. Model ZOE zaujme designem, kvalitou a
výdrží baterie, kterou se zařadil na první příčku ve své kategorii.
Pro značku Renault je ZOE důležitým modelem a zároveň již třetím rokem nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
Celkově bylo prodáno již 100 000 vozů a prodejte stále rostou. V samotné Francii dokonce tvoří více než polovinu prodejů
všech elektromobilů. A ne náhodou.
Design vozu
Auto má poměrně zvláštní a neotřelý design. Futuristické křivky karoserie na první pohled naznačují, že se nejedná o běžné
vozidlo. Ekologickou povahu podtrhuje modrý lak vozidla i modré prvky ve výrazně vystouplých předních i zadních světlech.
Za zmínku stojí i mohutný zadní nárazník a nápadná LED světla.
Tip: Podívejte se na nabídku nového Renault ZOE u autorizovaného prodejce TUkas, sjednejte si zkušební jízdu a vyzkoušejte
všechny přednosti vozu na vlastní kůži.
Ani interiéru vozu není z hlediska designu co vyčítat. Dominuje v něm šedá barva s modrými detaily a nový multimediální systém
R-Link ovládaný pomocí srozumitelné dotykové obrazovky ve středu palubní desky. Velmi dobře vypadá i zaobleně tvarovaný
volant a TFT displej spojující tachometr a údaje z palubního počítače.
Jedinou vítkou je zpracování z poměrně tvrdého plastu, který je kromě koženého volantu použit na většině míst v interiéru a
menší zásuvka na straně spolujezdce. Celkové pohodlí cestujících je však vynikající. Sedadla jsou výškově nastavitelná a
kvalitně zpracovaná.
Jízda a dojezd vozu
Co se týče pocitu ze samotné jízdy, model Renault ZOE mile překvapil pohodlím. Celkově jsou k dispozici dva typy jízdy -
ECo a běžný. V ekonomickém režimu je maximální rychlost omezena na 100 km/h a zrychlení se podstatně omezuje.
Vše je však vykoupené radikálně zvýšeným dojezdem, který v ECO režimu dosahuje až 300 kilometrů.
V klasickém režimu se vůz chová až překvapivě svižně, rychle akceleruje a bez problému dosáhne dálniční rychlosti 130
kilometrů v hodině. Jedinou nevýhodou poté je rychle klesající dojezd auta z obvyklých 300 kilometrů na zhruba 200.
Podvozek auta je perfektně odpružený a nepocítíte ani větší nerovnosti. Vůz vyniká také odhlučněním kabiny v které i
přes absolutně tichý chod neuslyšíte žádné rušivé zvuky z okolí.
Nabíjení a dojezd vozu
Konektor na nabíjení je v Renaultu ZOE umístěn pod přední značkou, což je sice detail, ale na celkovém vzhledu přidá
mnoho. V rychlonabíjecích stanicích je možné auto nabít pod tři hodiny. V domácí zásuvce čas sice narůstá, ale stále to
není nic hrozného ve srovnání s konkurencí a přihlédnutí k vysokému dojezdu na plné nabití. Právě dojezd je tím, čím
Renault ZOE válcuje konkurenci. V ekologickém režimu bez problému na jedno nabití zvládnete až 300 kilometrů,
což je podstatně více, než nabízí konkurence.
Parametry vozu v číslech
● Typ motoru: elektromotor s kruhovým rotorem
● Výška/šířka/délka: 1562x1730x4084 mm
● Rozvor kol: 2588 mm
● Objem zavazadlového prostoru: 338 l
● Hmotnost: 1966 kg
● Maximální rychlost: 135 km/h
● Zrychlení z 0 na 100: 13,2 s
● Doba nabíjení z domácí zásuvky: 25 h
● Nabíjení ze zásuvky Green-up: 16 h
● Maximální dojezd: 300 km
Plusy a mínusy
+ Nejlepší dojezd ze všech elektromobilů
+ Futuristický design vozu
+ Minimální náklady na provoz
- Doba nabíjení z klasické zásuvky
- Cena v porovnání s konkurencí
Elektromobil Renault ZOE - shrnutí recenzí
Elektromobil Renault ZOE - shrnutí recenzí
- Přílohy
-
- rz2.jpg
- (170.35 KiB) Zatím ještě nestaženo