Palivová soustava

1995 - ....

Moderátoři: Pavel, jirka0007, R25tx

Odpovědět
KBmegan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 31. kvě 2012 9:33:55

Palivová soustava

Příspěvek od KBmegan »

Ahojte, mám Megana 1,5 dci 2005 a už sedmý týden je v servisu a zatím to neumí dát do kupy. Začalo to tím, že při prudké akceleraci nebo přidání v kopci bliklo červené hlášení „chyba vstřikování“ a po ubrání to zhaslo. Na chodu motoru se to nijak neprojevovalo. Někdy se stalo, že během klidné jízdy motor vynechal (cukl) asi na dvě tři sekundy a potom zase běžel dál. U tohoto jevu žádné chybové hlášení nevyskočilo. Motor startuje-val dobře, nekouřil, spotřeba 4,7. Potom se mi zdálo, že na volnoběh něco cvaká (jako ventil), tak jsem oddělal kryt a zjistil jsem, že podtéká jeden vstřikovač (dole u bloku). Zavezl jsem to do servisu a od té doby auto nemám.

Nejdříve vyměnili vstřikovač a když jsem si auto přišel převzít, tak strašně dlouho startovalo, chytlo, ale vyskočilo opět hlášení chyba vstřikování. Prý jim to při zkušební jízdě nedělalo. Až přes noc, když motor vyhladl.

Potom vyměnili žhaviče, „balónek“, filtr a už to nestartuje ani na poprvé – i když dlouho, ale tak na třetí pokus. Když auto chytne, tak potom už startuje normálně.

Podle diagnostiky je špatné čerpadlo – regulace tlaku. Čerpadlo poslali na seřízení (2x) a pořád to neběží – prý to je špatně nastavené.

Už jsem pročetl celé fórum, bavil se s mechaniky v práci (servis Renaultů pro trucky), poznatky jsem sepsal, dal mechanikům a nic.

Myslím si, že to bude jen nějaká hloupost a snad někdo z vás bude vědět. Dík moc předem.

jirka0007
Moderátor
Příspěvky: 157
Registrován: pon 07. lis 2011 21:31:42
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Palivová soustava

Příspěvek od jirka0007 »

Ahoj to co popisuješ vypadá buď jak jsem už psal na nízký tlak před čerpadlem slabé pomocné čerpadlo v nádrží. A nebo druhá možnost nízký tlak v liště vstřikovačů může to způsobit čidlo které se používá právě na té liště aby počítač věděl jaký tam je tlak nafty je možné že to právě způsobuje toto čidlo a pak ještě změřit tlak v liště který jde na všechny 4 vstřikovače. Nevím kolik by mělo vysokotlaké čerpadlo dávat ale dneska většinou těch 1600 baru zjisti si kolik má dávat čerpadlo na lištu pokud bude dávat málo bude chyba od nádrže až k čerpadlu.

KBmegan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 31. kvě 2012 9:33:55

Palivová soustava

Příspěvek od KBmegan »

Dík za odpověď, ale toto už prověřili a v tom to není. Snad ještě nějaký tlakový spínač na mostě? Jinak čerpadlo je ok a vstřiky taky, takže uvidím.

jirka0007
Moderátor
Příspěvky: 157
Registrován: pon 07. lis 2011 21:31:42
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Palivová soustava

Příspěvek od jirka0007 »

Ahoj tlakové čidlo na mostě to ze zajímavé ale nevím co tím myslíš rozhodně by bylo dobré prověřit všechny tlakové čidla u motoru.

KBmegan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 31. kvě 2012 9:33:55

Palivová soustava

Příspěvek od KBmegan »

Tak auto je hotové. :) Závada byla ve špatné naftě :lol: . Vyměnily se všechny vstřikovače a čerpadlo a je to ok. To že to do té doby než do toho začali špárat normálně jelo, bez příznaků "špatné" nafty, že nebyl ani protrhnutý filtr, navíc tankuji jen a jen naftu, která je na 200 procent v poho, protože to je přes firemní bonusy přímo z rafky a kdyby byla špatná, tak nejezdí ani druhé auto (Thalie taky 1,5dci) a celá Morava, kam se to rozváží, je věc jiná.

Zatím je auto v servisu a bude se to řešit, protože takové vysvětlení by sežrala akorát tak moje babička. Jsem zvědavý na rozhovor s technikem. zatím jsem to řešil jen s vedoucím servisu a ten podrobnosti moc nevěděl. Potom dám vědět.

Edit: Tak jsem mluvil s jedním důchodcem mechanikem a ten se smál, že pokud auto nekouřilo, nemělo nepravidelný chod, tak těžko umřou všechny vstřiky najednou. Sice tvrdil, že na rendovi vydrží tak 200 000, ale motor má natočeno jen necelých 110 i když podvozek má přes 200, což nikdo v servisu nevěděl. Každopádně špatnou kvalitu nafty nevyloučil, ale spíš tvrdil, že to bude v „tečení“ přepadem, nebo někde v řízení motoru – káblech. Jednou měl něco podobného a bylo to v nalomeném konektoru snímače horní úvratě, který nepřežil výměnu rozvodového řemene. Napadlo mne, že mé problémy s občasným cuknutím taky začaly po výměně rozvoďáku.

A teď babo raď. Nechci být paranoik a myslet si, že si servis potřebuje vykompenzovat dva měsíce práce, když to třeba byla nějaká hloupost, ale dneska se těžko věří i vlastní rodině :roll: . Jsem opravdu zvědavý.

KBmegan
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 31. kvě 2012 9:33:55

Palivová soustava

Příspěvek od KBmegan »

Po cca deseti týdnech „opravy“, protože jsem tankoval „špatnou naftu“ - vyměnily všechny vstřikovače, čerpadlo, žhaviče, balónek, filtr a zkontrolovali řj. i ostatní elektriku a auto jede. O ceně za nevyžádanou opravu se tu nebudu rozepisovat, ale nějak jsme se domluvili.

Bohužel auto jede a startuje naprosto stejně jako před výměnou všech komponentů, ale jede jen částečně. Chybové hlášení o vadném vstřikování už nebliká, jen prostě z ničeho nic během jízdy přestane jet. Prostě motor vynechá asi na 3 – 5 sekund (na displeji se objeví nulová dodávka paliva) a potom se zase rozběhne. Projevuje se to jen když auto jede plynule a je jedno jestli 50 nebo 130. Když se přidává nebo ubírá, tak nic. Během asi 100 km to udělá asi tak 2 – 3x. Ještě mi včera vlastně po nastartování začalo svítit chybové hlášení o závadě na elektroinstalaci a že chce do servisu, ale jak jsem se rozjel, tak to zhaslo a potom už nic.

Už jsem z toho zoufalý. Všechny problémy začaly od doby, kdy jsem si v tomto servisu nechal vyměnit rozvoďák. Do té doby to jezdilo bez problémů. Potom to cukalo, hlásilo chybu a nakonec jim to v servisu přestalo startovat. Teď to pro změnu vynechává.

Zítra jedu na služebku a odlétá mi to z Budapešti. Raději jsem si rezervoval kolegovu Oktávku, protože představa, že zůstanu někde viset na dálnici a propadnou mi letenky a ubytování pro 4 lidi mě fakt žere, zvlášť k ceně a délce opravy.

R25tx
Moderátor
Příspěvky: 683
Registrován: pon 07. bře 2011 13:13:27

Palivová soustava

Příspěvek od R25tx »

V případě stížnosti na nejmenovaný autoservis Renault se můžeš obrátit na:

RENAULT ČESKÁ REPUBLIKA, a.s.
IBC, Pobřežní 3
186 00 Praha 8

zelená linka 800 161 220
R25TX 2,2 B29B/J7T A732 1991: R Megane II Grandtour 1.9DCI/2006 96kW F9Q804

Odpovědět