Ahojte tak že vám sem dam při jaké teplotě má teplotní čidlo odpor sice to najdete v návodu Jak na to ale napíšu to sem aby jste věděli.
-10'C - 8200 - 11000?
0'C – 4800 - 6600?
10'C - 4000?
20'C - 2280 - 2720?
30'C - 2000?
40'C - 1000-1400?
50'C - 1000?
60'C - 800?
80'C - 290 - 370?
nejlepší je to měřit multimetrem já jsem si ho koupil za 80kč a měří dobře. Co se týče toho to čidla teploty vody tak je hodně důležité už z důvodu studeného startu kdy si ŘJ podle toho to čidla nastaví volnoběh při startu. Pokud máte ráno horší starty je důležité v první řadě zkontrolovat toto čidlo. Může totiž mít špatný odpor.
Jak to funguje:
Při vzrůstající teplotě klesá odpor teplotního čidla a tím si řidici jednotka neboli ŘJ nastavuje vstřikovače a kolik benzínu vstříkne do sání samozřejmě na to má vliv i čidlo teploty nasavaného vzduchu a map senzor neboli podtlakové čidlo. Pokud se vám zdá že v poslední době máte problémy se spotřebou nebo s otáčkami při volnoběhu tak bych problém hledal právě v čidlu teploty vody někdy se stane že čidlo se zblázní a začne ukazovat nesmysly.
Jaké jsou příznaky:
1. horší ranní starty sice nastartujete ale jelikož má ŘJ pamět chyb a taky dočasnou pamět tak pokud čidlo ukazuje nesmysl dosadí si ŘJ svoje udaje z paměti většinou si nastaví 20C a potom vám auto jede jako drak ale spotřeba je úděsná.
2.ohřátý motor pokud nemůžete nastartovat chyba bude samozřejmě v čidle a proč: protože jelikož už se to stalo pár lidem čidlo pokud je zahřátý motor a vy zastavíte vypnete motor tak čidlo by mělo začít stejně jako voda chladnout a odpor zase stoupat ovšem špatné čidlo toto neudělá a až příjdete za hodinu k autu které ukazuje 40C na budíku a budete chtít nastartovat tak nenastartujete protože čidlo bude furt ukazovat 90C neboli 240+-30 ohmu. Samozřejmě beru v potaz čidlo na klikovce to když máte špatné a nebo hezky špinavé tak taky nenastartujete.
3. kolísavé otáčky:
Jsou způsobené několika věcmi může to být čidlo na klikovce, teplotní čidlo vody, zapalovací cívky horší svíčky. Počítám i krokový motůrek který když už je v horším stavu funguje jinak než by měl. Ale vždycky beru v úvahu teplotní čidlo a proč protože zase špatné teplotní čidlo se může chovat fakt zajímavě vzniká tam určitý odpor který se může neustále měnit. A tak když dojde právě na změnu odporu projeví se to na volnoběhu posledních 14 dnů testuji teplotní čidlo a můžu říci že jsem překvapený. Zastavím na parkovišti motor 90C a teplotní čidlo mi říká že motor má pouze 80C což je odpor od 270-350 zhruba. A pak se světe div se proč lítají tak otáčky nahoru a dolů. No jednoduše jelikož teplotní čidlo odpor furt mění a podle toho pak lítají otáčky motoru. ŘJ totiž různě časuje otvírání vstřikovačů a tudíž pak volnoběh tak hapruje.
Doufám že tento příspěvek bude sloužit všem a doufám že jsem trošku poradil a vysvětlil jak funguje teplotní čidlo. Beru všechny kritiky a další rady
Jak funguje teplotní čidlo vody
Moderátoři: Pavel, jirka0007, R25tx
- Endawlnew
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned 18. lis 2012 16:50:53
- Bydliště: Greenland
- Kontaktovat uživatele:
Jak funguje teplotni cidlo vody
Furt zapomГnГЎm vstupnГ kartu, tak jsem vymyslela, Еѕe ji budu nosit v klГДЌence, ale je to tak-tak, potЕ™ebovala bych ji tak o centimetr seЕ™Гznout. Bude fungovat?
klicenka.jpg
klicenka.jpg
[url=http://quit-smoking-online.posterous.com]stop smoking hypnosis[/url]
-
- Moderátor
- Příspěvky: 157
- Registrován: pon 07. lis 2011 21:31:42
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Jak funguje teplotní čidlo vody
sorry zaprvé nedá se to přečíst a za druhé je to v jiném forku tak že to přesunu.