Megane r.v.2000 - vrčení okolo klínového řemene
Napsal: sob 14. led 2012 22:49:23
Zdravím Vás,
omlouvám se, budu se asi vyjadřovat jako trotl, ale jsem ženská co v motoru pozná jen pár věcí a krom kontrol provozních kapalin a výměn žárovek do toho radši nehrabu
Mám Megane r.v.2000 1.6 16V. Najeto 181 tis. km, dovoz z Francie. Je to cca 14 dní zpět, co jsem si všimla, že od motoru, konkrétně někde od klínového řemene se ozývají nové "vrčící" zvuky. No prostě jakoby od špatného ložiska, zřejmě u alternátoru. Auto poputovalo do servisu, kde byly vyměněny 2 kladky, klínový řemen a altík se odeslal na opravu. Tam mu údajně vyměnili ložisko a snad i uhlíky a poslali ho zpět. Bohužel po namontování se zvuk ozýval opět. Takže alternátor šel ven, motor se zkusil bez řemene. Nic, vše bylo v pořádku. Zkoušeli bez altíku napnout řemen "ručně" (přes kladku drženou v ruce a celým tělem byli zapřeni o haupnu) a natočili motor, zda zvuky nejdou od pumpy nebo serva. Nic. Takže zřejmě prý alternátor. Opravář se dušoval, že ložisko měnil a vše je v pořádku. Pak je ještě napadlo, že by mohla být urvána guma u silentbloku v altíku, ovšem rozebrat to nikdo nezkoušel a oprava by prý také byla "veselá" co do financí... Bohužel nedokážeme určit přesně odkud se zvuk line, protože řemenem to rezonuje všude... Vůle nikde žádné nejsou.
Nemáte prosím někdo nějaký tip, co by to asi tak mohlo být? Kdyby prý bylo špatné ložisko u pumpy, která je také napadla, ta by prý snad tekla. Ale vše je OK. Jiné servo, nebo alternátor na výměnu a zkoušku také nemáme...
Předem Vám děkuji za Vaše tipy a přeji krásný zbytek dne
omlouvám se, budu se asi vyjadřovat jako trotl, ale jsem ženská co v motoru pozná jen pár věcí a krom kontrol provozních kapalin a výměn žárovek do toho radši nehrabu


Mám Megane r.v.2000 1.6 16V. Najeto 181 tis. km, dovoz z Francie. Je to cca 14 dní zpět, co jsem si všimla, že od motoru, konkrétně někde od klínového řemene se ozývají nové "vrčící" zvuky. No prostě jakoby od špatného ložiska, zřejmě u alternátoru. Auto poputovalo do servisu, kde byly vyměněny 2 kladky, klínový řemen a altík se odeslal na opravu. Tam mu údajně vyměnili ložisko a snad i uhlíky a poslali ho zpět. Bohužel po namontování se zvuk ozýval opět. Takže alternátor šel ven, motor se zkusil bez řemene. Nic, vše bylo v pořádku. Zkoušeli bez altíku napnout řemen "ručně" (přes kladku drženou v ruce a celým tělem byli zapřeni o haupnu) a natočili motor, zda zvuky nejdou od pumpy nebo serva. Nic. Takže zřejmě prý alternátor. Opravář se dušoval, že ložisko měnil a vše je v pořádku. Pak je ještě napadlo, že by mohla být urvána guma u silentbloku v altíku, ovšem rozebrat to nikdo nezkoušel a oprava by prý také byla "veselá" co do financí... Bohužel nedokážeme určit přesně odkud se zvuk line, protože řemenem to rezonuje všude... Vůle nikde žádné nejsou.
Nemáte prosím někdo nějaký tip, co by to asi tak mohlo být? Kdyby prý bylo špatné ložisko u pumpy, která je také napadla, ta by prý snad tekla. Ale vše je OK. Jiné servo, nebo alternátor na výměnu a zkoušku také nemáme...
Předem Vám děkuji za Vaše tipy a přeji krásný zbytek dne
