Renault Megane třetí generace rv. 2008

Zprávy z tisku / novinky

Moderátoři: Pavel, jirka0007

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 130
Registrován: pát 05. lis 2010 15:20:39
Kontaktovat uživatele:

Renault Megane třetí generace rv. 2008

Příspěvek od admin »

Třetí generace Renaultu Mégane vyjela z výrobní linky poprvé v roce 2008. Ve své podstatě znamená tak trochu návrat k myšlence vložené do první generace. Alespoň co se designu a karosářských variant týká. Druhá generace byla poměrně extravagantní. Třetí generací opět automobilka vsadila sice na dynamický a líbezný design. Klasický pětidveřový hatchback má elegantní tvary, pětidveřová verze, kterou Renault prodává jako kupé, má podstatně dynamičtější linky. Tyto linky doslova milují všichni co potahují auta do wrap fólie. Je to samozřejmě ironie! Součástí série jsou i verze kombi (s prodlouženým rozvorem) a kupé-kabriolet.

Mégane byl vždy dostupnější alternativou k německým vozům. Značná část motoristů se mu však vyhýbá kvůli pověsti nespolehlivé značky. Naštěstí se Renault z předchozích neúspěchů poučil. Megany nejsou zcela bezproblémové ojeté auta, ale míra výskytu poruch se pohybuje v podstatě v běžném rozsahu. Symbolem výběru příplatků a výbavových balíčku nového meganu byl tlak na cenu. I u ojetiny je dobré zamyslet se nad vhodnou verzí.
Značně populární verze Generation je charakteristická spíše houpavým podvozkem a nepříliš jistými jízdní vlastnosti. Což může zejména v porovnání s klasickou verzí být negativním překvapením.

V nabídce motorů je vyzkoušenou a neopějnou stálicí atmosférická verze 1,6 litru. Nejedná se o agregát s velkolepou dynamikou nicméně příznivá spotřeba a vysoká spolehlivost je součet preferovaných vlastností. Renault Megane ve verzi s atmosférickým dvoulitrem kombinovaným s převodovkou CVT je ve střední Evropě skutečná rarita. Přeplňované jednotky 1.2, 1.4 a 2.0 Tce nepřinesly žádnou změnu a jejich obliba je skutečně malá stejně jako jejich spolehlivost. Turbem dopované jednotky jsou velmi citlivé na spotřebu. Jako jeden z nejzábavnějších hatchbacků je hodnocen 2.0 Tce ve verzi RS. V poměru cena / výkon nabídne skutečně nevídaně mnoho.
Kdo má rád korunky a nerad nechává své těžce vydělané peníze u stojanů ocení vznětové jednotky. Dřívější 1.5 dCi potrápili již mnoho majitelů svojí spolehlivostí. Lepší volbou se zdají být novější 1.6dCi a samozřejmě tradiční 1.9 a 2.0 dCi. Na našich trzích jsou spíše raritou, protože se jednalo o úplně ty nejdražší modely.


Vhodná výbava Renaultu Megane

Renault Mégane ve své třetí generaci je v základu poměrně bohatý brach. Jak je již zvykem bohatá výbava se týká zejména bezpečnosti, ale součástí je také mnoho komfortních prvků. Příkladem může být bezklíčový přístup do auta nebo tlačítko pro startování motoru. Obecně platí, že nižší výbavové stupně obsahují vše co nenáročný uživatel potřebuje. Za nadstandard je potřeba si připlatit a to v některých případech opravdu nadstandardně.

Mgane3RS.jpg

Odpovědět