V roce 2020 zemřelo na českých silnicích 434 lidí, což je o 80 méně než v roce 2019. Za pokles nehodovosti vděčíme restrikcím, které vláda uvalila v souvislosti s probíhající pandemií koronaviru. Nehodovost však klesá i z dlouhodobého hlediska a vděčíme za to přístupu automobilek, jež vyvíjejí moderní bezpečnostní systémy. Jak je na tom v současné době Renault? Již mnoho let je pro něj tato otázka prioritou, což se projevuje velmi dobrými výsledky v testech Euro NCAP.
V souvislosti s bezpečností při jízdě Renault láká na balíček Easy Drive, jehož součástí je množství sofistikovaných asistenčních systémů. Při jízdě na dálnici a v kolonách přichází vhod Easy Pilot, který umožňuje regulaci rychlosti a udržování bezpečné vzdálenosti od vozu vpředu jedoucího vozu. Systém zároveň dohlíží na trajektorii a v případě dopravní zácpy automobil zcela zastaví.
Co se týče „starého dobrého“ adaptivní tempomatu, systém pro udržování bezpečné vzdálenosti je se světě automobilů objevil již v roce 1958 (ve voze Chrysler Imperial) a průběžně procházel technologickou obměnou. Současná podoba funguje znamenitě.
Renault nezůstává pozadu za konkurencí ani v jiných ohledech. Za pozornost stojí především systém, který rozpoznává svislé dopravní značení a porovnává ho s informacemi z mapy. Informace průběžně zobrazuje na head-up displeji a využívá je také při regulaci omezovače rychlosti (systém vždy omezovač nastaví na maximální zjištěnou hodnotu).
Vozy Renault dokáží sledovat také vodorovné dopravní značení – řeč je o automatické korekci vozu v momentě, kdy z něj nechtěně vyjede. Stačí, když řidič zapomene na směrová světla a funkce sama pohne volantem, aby se automobil vrátil do původního pruhu.
Francouzská automobilka samozřejmě nabízí mnohem více. Seznam bezpečnostních prvků čítá také varování při detekci únavy, varování před vozidlem v mrtvém úhlu a v neposlední řadě systém nouzového brzdění, který přebírá kontrolu nad brzděním v momentě, kdy kamery detekují přítomnost chodců.