Stránka 1 z 1

Jak se vyrábí ALU kola?

Napsal: pát 03. kvě 2019 14:52:01
od admin
Alu kola 15, 16, 17 nebo 18? Nejenže vypadají hezky, ony mají i pozitivní vliv na jízdní
vlastnosti a spotřebu vozu a je nad slunce jasné, že k vytvoření něčeho takového nestačí jen nákres dokonalého kolečka, aby se na
hřídeli netočila třeba šiška.

Na počátku procesu stojí detailní návrh, kde se představy designérů poprvé setkají s realitou. Aerodynamické a fyzikální zákonitosti
mají s výslednou podobou hliníkového kola stejně tolik co do činění jako představy o jejich vzhledu. Zkrátka nechcete, aby Váš vůz
pouze dobře vypadal, ale především, aby dobře jezdil.

Již na začátku výroby se hliník řádně zapotí. Rozpálen na 750 stupňů Celsia přímo hoří nadšením a touhou být už nalit do forem.
Nejdřív je ale nutné jej seznámit s titanem, magnesiem a dalšími prvky, které budou v kole přítomné. Jejich množství je sice
zanedbatelné (okolo tří procent), jejich význam však nikoliv.

Ocelová forma se skládá ze tří částí, z nichž každá tvaruje určitou část kola. Vyrobit takovou „bábovičku“ trvá skoro měsíc. Směs
hliníku a dalších prvků je do ní lita pod tlakem a ze spodní části, což minimalizuje riziko vzniku nežádoucích bublin. Po sedmi až deseti
minutách hliník ztuhne, přesto nepoškodí tu horkou hlavu ještě chvíli zchladit ve vlažné vodě. Jenže ani tady si chudák kolečko
neoddechne. Čeká jej sofistikovaná procedura ohřívání a chlazení, na jejímž konci dojde k vybroušení a vyhlazení nedokonalostí z
formy. Naposledy se kolo zapotí při závěrečných testech. Je zkrátka potřeba ověřit, že Vás tato kola dovezou zpátky domů. A nikoliv
oklikou přes nemocnici.

Pak stačí jen natřít, nalakovat a pustit ven do světa mezi zákazníky! Vám stačí najít vhodný konfigurátor alu kol a objednat.