„ENERGY DCI 130“ - Systém Stop&Start: - 3 % CO2

Zprávy z tisku / novinky

Moderátoři: Pavel, jirka0007

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 132
Registrován: pát 05. lis 2010 15:20:39
Kontaktovat uživatele:

„ENERGY DCI 130“ - Systém Stop&Start: - 3 % CO2

Příspěvek od admin »

Systém Stop&Start: - 3 % CO2
Název systému Stop&Start napovídá, že tato technologie spočívá v automatickém vypnutí motoru, jakmile se vozidlo zastaví. Nevznikají již žádné znečisťující emise ani CO2. Tento systém je účinný zejména v městském provozu nebo v dopravních zácpách. V případě výhradního městského provozu přinese úsporu i více než jeden litr paliva na 100 km.

Systém se skládá z řídicího bloku Stop&Start, který posílá počítači motoru příkaz k vypnutí motoru. K tomu musí být současně splněny tři podmínky: řadicí páka je v poloze neutrál, spojkový pedál je uvolněný a rychlost vozidla se blíží k nule km/h.

Jakmile řidič sešlápne spojkový pedál a zařadí první rychlostní stupeň, aby se opět rozjel, řídicí program pošle počítači motoru příkaz k opětovnému startu motoru. Opětovný start proběhne okamžitě a vozidlo může pokračovat v jízdě. Pro četné opětovné starty motoru je startér posílen (startér a věnec startéru) stejně jako vstřikovací systém (čerpadlo a vysokotlaké vstřikovače).

Celý blok motoru je dimenzovaný na 410 000 startovacích cyklů (na 300 000 km), to je téměř 7krát více než u klasického motoru, což odpovídá intenzivnímu používání.

V souladu se strategií společnosti Renault si motoroví inženýři přáli zákazníkovi nabídnout transparentní službu. Služba Stop&Start je obzvlášť pečlivě provedená. Pro opětovný start stačí pouze lehký dotyk spojkového pedálu, což umožňuje rychlou použitelnost motoru.


Pro větší bezpečnost byly do systému zařazeny dvě funkce:
- Při klesání vozidla dojde k automatickému opětovnému startu, jakmile řidič uvolní brzdový pedál.
- Automatický opětovný start v případě zablokování motoru.
Přílohy
Renault_Energy_dCi_130.jpg
Renault_Energy_dCi_130.jpg (38.91 KiB) Zobrazeno 19812 x

Odpovědět